מה צריך לדעת לגבי לאיתור נזילות בבניין משותף

תוכן עניינים

נזילה היא דבר שיכול להתרחש בכל מערכת אינסטלציה באשר היא. בין אם מדובר על ביוב, בין אם מדובר על הצנרת בבית פרטי ובין אם מדובר על צנרת בבניין מגורים משותף. חשוב לדעת כי כאשר ישנה נזילה כלשהי בצנרת של בניין מגורים משותף, העניינים הופכים להיות מורכבים יותר וסבוכים יותר שכן, יש צורך להבין מהיכן מגיעה הנזילה בדיוק ומיהו השכן שאחראי עליה. בהתאם לשאלה זאת ניתן להבין מי צריך לטפל בנזילה בין השכנים ומי צריך לשלם על תהליך איתור הנזילה ותיקונה. לא פעם נזילות בבניין משותף עלולות לגלוש לרבדים משפטיים. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות איתור נזילות בבניין משותף.

 

איתור נזילות בבניין- מה צריך לדעת?

אם עולה החשד כי קיימת נזילה כלשהי בבניין משותף, חשוב מאוד לפעול כמה שיותר מהר על מנת לברר מהו מקור הנזילה וזאת בכדי שהיא תטופל בצורה יסודית, מקצועית ואיכותית כמה שיותר מהר. חשוב לדעת כי במקרים שבהם הנזילות מאותרות זמן רב אחרי שהן מתרחשות, עלול להיווצר נזק חמור מאוד. הסימנים הראשונים שיכולים להעיד על נזילה בבניין משותף הם: עובש על הקירות, שינוי צבע של קירות, סימני קילוף של הקירות וכן ריחות חריפים ולא נעימים בחלל הבניין. סימן בולט נוסף יכול להיות חשבון המים שלפתע בלי שום סיבה מוגדרת מראש הופך להיות גבוה מאוד ולא פרופורציונאלי ביחס לשימוש במים.

 

כיצד מטפלים בנזילה בבניין משותף?

כאשר ישנה נזילה בבית פרטי, אין ספק כי מדובר על מקרה פשוט יותר שכן, בעלי הבית הפרטי מבינים כי הם האחראים הבלעדיים להימצאותה של הנזילה ועליהם לפנות כמה שיותר מהר לאנשי מקצוע מתאימים בכדי לאתר את הנזילה ולתקן אותה. כאשר מדובר על נזילה בבניין משותף, מדובר כאמור על מקרה מורכב יותר. נזילה שנוצרת בבניין משותף עלולה לגרום למתח בין השכנים בשל העובדה שלא ברור מהו מקור הנזילה ומי האחראי לטפל בה ולשלם את עלות התיקון. במקרים מעין אלה הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות למאתר נזילות מקצועי, מנוסה ובעל ותק בתחום, אשר יאתר בצורה מדויקת את מקור הנזילה ובאיזה שטח של המבנה היא קיימת. מאתר הנזילות הנבחר יספק לכל השכנים דוח איתור נזילות מקצועי אשר יעניק להם את האסמכתא לגבי מקור הנזילה ומיהו הגורם שעליו לשאת בעלויות של תיקון הנזילה.

 

מה עושים אם הדייר שאצלו מצויה הנזילה איננו מעוניין לתקן אותה?

לא פעם כאמור, איתור נזילה בבניין משותף עלולה לגרום לסכסוכי שכנים שכן, על אף שמזמינים מאתר נזילות מקצועי ומוסמך שמעיד על מיקומה המדויק של הנזילה, הדייר שאצלו התגלה הנזילה לא תמיד מעוניין לשאת בעלויות ועל כן לא מתקן את הנזילה. חשוב מאוד לבחור מראש במאתר נזילות שלאחר שהוא מבצע תהליך איתור נזילה הוא יפיק לכם דו"ח מקצועי המפרט היכן המיקום של הנזילה. במידה והדייר לא מעוניין לתקן את הנזילה ניתן לגשת עם הדוח המדובר אל בית המשפט. הדוח המדובר משמש כאסמכתא מקצועית ועל כן הוא גם יאפשר לבית המשפט לפסוק כי הדייר שאצלו מצויה הנזילה מחויב לתקן את מקור הנזילה בכדי לדאוג לרווחת השכנים כולם.

 

 

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
Web Promotion Success
מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.