תשלום לשיין בכרטיס נטען

 

עולם קניות האונליין הוא עולם עמוס חוויות, הזדמנויות, מוצרים ושירותים – קניון גדול שאינו נגמראף פעם. לצד קניות מעסקים וחנויות אינטרנטיות בינוניות, רבים נוהרים את אתרי הקמעונאות העצומים, מארצות הברית או מסין. ישראלהיא בין המדינות עם תרבות רכישות אונליין מהמפותחות ביותר והחבילות המגיעות אלינו מעבר לים, מסיבות לנו אושר גדול.

עם זאת, הקניות באינטרנט, טומנות בחובן גם סיכון מסוים. העובדה כי אנו משאירים פרטים ו"עוגיות" מעקב בכל מקום, יש בה כדי לאיים על הפרטיות שלנו ובתחום הקניות באינטרנט, אנו גם עדים לחשיפה לאפשרויות פריצה לחשבון שלנו, גניבת זהויות ובעיקר השתלטות וגניבת כסף ואשראי. לכן, התפתח בעולם ובישראל השימוש בכרטיס נטען, כך שאם אתם מבצעים תשלום לשיין בכרטיס נטען – אתם חוסכים הרבה סיכונים וכאבי ראש.

מה הכוונה תשלום לשיין בכרטיס נטען?

כרטיס נטען , הוא מעין כרטיס אשראי אך כזה שנטען בסכום כסף מדויק שאנחנו רוצים. הוא אינו מחובר או מקושר לחשבון הבנק שלנו או לכרטיס האשראי הרגיל שלנו. למעשה, הוא מכיל בתוכו את הסכום שהטענו בו ומעתה הוא משמש כמעין הארנק שלנו. מצד אחד, לא נוכל להוציא יותר כסף ממה שיש בו ולפיכך נשלוט בהוצאות שלנו ולא נדרדר למינוסים, קנסות וריביות, כפי שקורה פעמים רבות, במקרה של הוצאות ופזרנות ללא הבחנה בכרטיס אשראי רגיל. מן הצד השני, גם במידה ויפרצו לנו לחשבון, או יגנבו לנו את פרטי הכרטיס שהקלדנו לאתרים השונים, הנזק יהיה מוגבל בלבד. זאת מכיוון שכאמור, הכרטיס אינו משויך לחשבון הבנק שלנו וגם הוא מוטען בסכום נקודתי בלבד.

תשלום לשיין בכרטיס נטען – כיצד זה מתבצע?

בכרטיס הנטען ניתן לרכוש שירותים מוצרים בכל זירה מסחרית מקוונת בעולם ובכל ענק קמעונאי במרחב הפיזי והוירטואלי כאחד. בתום קניה של הפריטים בהם אתם חפצים, באתר שיין למשל, תבצעו את תשלום לשיין בכרטיס נטען על ידי הזנת הפרטים שלו. לא תוכלו לרכוש מעבר לסכום שנותר בכרטיס ולכן תוכלו להבטיח את יכולתכם שלא להידרדר למינוסים כואבים. מנגד, תוכלו לשלם בתשלומים. אגב, אם תרצו, ניתן להטעין את הכרטיסים גם במט"ח, כך שאן אתם רוצים לקנות ולשלם באתרים השונים בדולרים או ביורו, תוכלו לעשות זאת ללא כל בעיה.

בטחון ובטיחות

כאמור, הזירה האינטרנטית היא פרצה נוחה למעשי נוכלות והשתלטות על חשבון בנק ואת זה מונע בדיוק כרטיס אשראי נטען. אבל הכרטיס מסייע גם בפתירת בעיה לא פחות חשובה: בטחון הילדים שלכם ברשת. ילדים רבים, בעיקר דרך משחקי אונליין ממכרים, מתפתים לרכוש כל מיני חבילות, בונוסים, אפשרויות משחק וכד', בסכומים גבוהים. במקרים של אתרי אופנה וקניות, הם יכולים לבחור עבורם ככל הבא ליד בלי להתחשב במשמעות הסכום הסופי.

מצד אחד, איננו רוצים למנוע זאת מהם. מן הצד השני, לא נוכל שהם יבזבזו סכומי עתק, בלי שתהיה לנו שליטה מינימלית בנושא. כרטיס נטען הוא בדיוק התשובה לכך. אנו נותנים להם את האפשרות להמשיך ולרכוש את מה שהם חפצים אבל תחת סכום מוגדר, שהזנו מראש לתוך הכרטיס. כך הם לא יכולים להתפרע או לחרוד מעבר לרצוננו.

 

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

עורך דין נפגעי עבירה

עורכי דין נפגעי עבירה מתמחים בייצוג אנשים שנפלו קורבנות לפשעים. הם יכולים לעזור לך לנווט במערכת המשפט, להבין את זכויותיך ולחפש צדק על הנזק שנגרם לך.