תעשיות הקולנוע בתקופת הקורונה

 

תעשיות הקולנוע בתקופת הקורונה

 

מגפת הקורונה גרמה לשיתוק מלא של כל הפעילות בבתי הקולנוע והתיאטראות ברחבי הארץ ולכאוס גדול בקרב כל מי שעוסק בתחום זה, התעשייה הפסיקה באופן רוחבי את כל הפעילות שלה.

ההשפעה של הקורונה על תעשיית הקולנוע

כל הפעילות של הפקת סרטים שכוללת עבודה של במאים, תסריטאים, מפיקים, שחקנים ואנשי מקצוע רבים נוספים נעצרה בבת אחת. העוסקים בכך נותרו בביתם ללא יכולת לבצע את המשך הפרויקטים שכל אחד מהם עסק בו.

בחלוף הזמן נוצרה בעיה כלכלית קשה מאד כיוון שכל מי שעוסק בתחום זה לא קיבל כספים לאורך תקופה ארוכה ונוצרו למקצתם מצבים כלכליים קשים ביותר, לאור העובדה שלא היו להם כל הכנסות אך ההוצאות המשיכו לרדת.

בעלי בתי הקולנוע שבנו בשנים האחרונות קומפלקסים ענקיים ורובם עדיין משלמים החזר מדי חודש של הלוואות מימון שקיבלו מהבנקים כדי להקים אותם, נקלעו גם הם למצוקות כלכליות קשות לאור העובדה שאין להם כל הכנסות. חלקם יחזיקו מעמד לאורך כל החודשים הבעייתיים הללו כיוון שיש להם רזרבות ותמיד קיימת סכנה שמקצתם יקלעו למצבים כספיים קשים ביותר.

בחלק מהמקרים התאגידים הללו קיבלו סיוע ממשרד הממשלה כדי שיצליחו לשרוד, גם ללא הכנסות אך עדיין המצב נראה בעייתי ביותר.

שינוי במסלול העבודה

עובדים שכירים ועצמאים רבים שלא יכלו להמשיך בעיסוק שבו עבדו בשנים האחרונות חיפשו מקורות הכנסה חדשים. מקצתם מצאו עבודות בתחומים קרובים, שאותן הם יכלו לבצע מביתם ורובם החלו לעבוד בתחומים אחרים לחלוטין וזאת רק כדי ליצור הכנסות חודשיות, שיסייעו להם לשלם את ההוצאות החודשיות שלהם.

מענקים כספיים לתעשיית הקולנוע

לאחר דין ודברים חריף הגיעו אנשי תעשיית הקולנוע משרד התרבות להסכמות על כך שיועברו תקציבים שמטרתם הפקת סרטים חדשים, הפקות מקור שהן בעיקר עלילתיות, תוך קבלת תקציב ממפעל הפייס, מהקרנות העוסקות בתרבות וממשרד התרבות.

ניצול הזמן להכנת הפקות מקור

לאחר ההלם הראשוני, החליטו תסריטאים רבים שזה הזמן להכין הפקות מקור חדשות כך שהכול יהיה מוכן ליום שאחרי הקורונה. בדרך זו החלו לכתוב תסריטים שונים. עורכי הוידאו והמעצבים הגרפיים החלו להכין את הנראות של הסרטים, הגימיקים, הקומפוזיציה, האפקטים, האלמנטים הגרפיים והדמויות בסרטים השונים בהתאם לידע דוגמאת תוכנות הפקה שונות הנלמדים כגון קורס אפטר אפקטס.

בהתאם לעלילה ולתסריט של כל אחד מהסרטים הם הכינו את כל חומר הרקע הצבעוני והמתוחכם כדי שיהיה זה סרט יוצא דופן בנראותו, דבר שיגרום לקהל לראות את הסרט המסקרן.

המטרה היא שיהיה אפקט מהותי של סרטי מקור רבים שיהיו מוכנים בחודשים הקרובים וכך כאשר החיים יחזרו למסלולם, ייהנה גם קהל הצופים לחזור לבתי הקולנוע ולצפות בסרטים איכותיים ומיוחדים שנעשו תוך מחשבה רבה, כדי להעניק גם לצופים חוויות עוצמתיות ומרתקות לאחר החודשים הרבים שבהם הם שהו בביתם.

Web Promotion Success

מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות