רפואה אלטרנטיבית ב-2021

במשך שנים רבות, שלצד רפואה אשר מכונה "מערבית", "קונבנציונאלית", פועלת גם רפואה אחרת, אלטרנטיבית. אך אם בעבר היא חסה בצילה של הרפואה המערבית, הרגילה, ולא פעם התייחסו אל המטפלים והטיפולים האלטרנטיביים בזלזול רב, הרי שבשנים האחרונות ההתייחסות היא שונה לגמרי.

במהלך השנים האחרונות, לא רק שהרפואה האלטרנטיבית הפכה להיות מאוד פופולארית, מאוד שכיחה ומקובלת, אלא שהרבה מאוד רופאים אשר משתייכים לרפואה "הקונבנציונאלית" מטפלים גם בדרכים אלטרנטיביות או מעודדים מטופלים לפנות לטיפולים כאלו. זה נכון גם לגבי בתי חולים, קופות חולים, מרכזים רפואיים ומקומות אחרים, שמשלבים את שני העולמות גם יחד.

כשמדברים על רפואה אלטרנטיבית בשנת 2021, אי אפשר להתחמק מהשילוב החדש של שמן קנאביס בתוך קטלוג הטיפולים האלטרנטיביים. בשנים האחרונות ישראל, בדומה למדינות אחרות בעולם, התירו את השימוש בקנאביס ובשמן קנאביס, בתור חומר רפואי עבור אנשים שנדרשים לכך מסיבות שונות. בין היתר, בשביל להתמודד עם כאבים וטיפולים ממושכים.

לפני שנציג מדריך לשימוש בשמן קנאביס, חשוב לומר, השימוש בקנאביס רפואי ובכל מה שקשור לחומר, ניתן רק אחרי אישור של רופא, הוא ניתן במקרים בהם אין ברירה, שכן חומרים אחרים לא יכולים להשפיע או יכולים להשפיע ועלולים לגרום נזק משמעותי יותר, למשל, התמכרויות ותופעות לוואי שונות. לכן גם השימוש מותר לאנשים שמתמודדים עם תחושות כאב קשות. שכן, לכאורה האופציה החלופית היא שימוש במשככי כאבים, דבר שיכול להיות מאוד בעייתי מבחינתם.

שימוש בשמן קאנביס מותר כיום לאנשים בטווח גילאים רחב מאוד, בדרך כלל הרופאים מתירים את השימוש למי שמתמודד עם מוגבלויות פיזיות, אנשים עם כרוניות וכאמור אנשים שמתמודדים עםל כאבים שונים. בכל אחד מהמקרים אגב, יכולים המשתמשים לבחור האם הם מעדיפים להשתמש בשמן קנאביס או בחומר עצמו בצורת עישון או אידוי. אנשים שיעדיפו להשתמש בשמן, אם כאלה שמעדיפים לא לעשן או לאדות, מכל סיבה שהיא.

מה צריך לדעת שמן קנאביס?

השמן הוא למעשה, תפרחת הצמח מהול בשמן צמחי טבעי, על פי רוב מדובר בשמן זית. תהליך ההפקה נעשה באופן מבוקר, כך שיהיה ניתן למצות באופן אופטימאלי את החומר ואת המרכיבים בו אשר יכולים לתרום מבחינה רפואית.

ניתן למצוא סוגים שונים של שמנים, אלו נבדלים אחד מהשני ברמת החומר וכן באופן ההפקה. ישנן צורות של הפקה, ואלו יכולות להשפיע הן על האיכות והן על יכולת הספיגה של החומר. בעיקרון, שימוש בשמן משפיע לאט יותר מאשר עישון או אידוי, אך הספיגה היא הרבה יותר ממושכת, כלומר, אפשר להרגיש את הסגולות הרפואיות, במשך ארבע עד שש שעות. כאשר שיא הספיגה מתחיל כבר אחרי חצי שעה של שימוש.

ניתן להשתמש בשמן בצורות שונות, בין אם זה בטפטוף החומר לפה ובין אם זה באמצעות טפטוף לכפית, אותה מניחים לאחר מכן מתחת ללשון בשביל ליהנות מספיגה אופטימאלית.

 

 

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

עורך דין נפגעי עבירה

עורכי דין נפגעי עבירה מתמחים בייצוג אנשים שנפלו קורבנות לפשעים. הם יכולים לעזור לך לנווט במערכת המשפט, להבין את זכויותיך ולחפש צדק על הנזק שנגרם לך.