קירות ירוקים – להביא את הטבע לעיר

תוכן עניינים

הערים המודרניות הופכות לאיי חום ומפלצות בטון ואספלט שמרחיקות אותנו מהטבע. התשובה להחזרת הטבע למרחבי המחייה האורבניים היא התקנה של קירות ירוקים. הרעיון הוא שהבטון יכול להיות בית גידול לצמחייה על ידי שימוש בטכנולוגיה הנכונה. הצמחים סופגים את חום השמש ויותר מזה, את הרעלנים הנמצאים בערים, וכך מטהרים את האוויר.  בניין בו מותקן קיר ירוק הוא בניין בו האוויר עשיר יותר בחמצן, ודורש פחות אנרגיה לשמירה על טמפרטורה נעימה.

 

מרפסות ירוקות

בישראל ישנן בניינים רבים עם מרפסות ואלו יכולות להפוך לגינות פורחות במגוון דרכים. ישנם רבים המוסיפים עציצים, כדים ואדניות על המעקים או על הרצפה, וכך נהנים ממרפסת ירוקה ופורחת. הטרנד החדש במרפסות הוא תוספת של קירות ירוקים. הכוונה היא לאדניות בטכנולוגיה מיוחדות הנתלות על קירות המרפסת והופכות את המרפסת לירוקה . גינון ורטיקלי במרפסות הוא בעל יתרונות רבים: קודם כל הוא אינו תופס מקום במרפסת ובנוסף, הוא מעניק מראה ייחודי ורענן מראה ירוק וחי. מרפסת ירוקה מביאה את הטבע הביתה, ומאפשרת גידול של מגוון רחב של צמחים בהתאמה כמובן לתנאי האקלים השוררים במרפסת.

 

התקנה ותחזוקה של קירות ירוקים

בעת התכנון של המרפסות הירוקות כדאי לקחת בחשבון קודם כל את תנאי השמש או הצל הנמצאים בה ואת כיווני האוויר והרוחות. תכנון מוקדם בו מתאימים את הצמחים הנכונים למיקום, חוסך הרבה בהמשך הדרך. בחירה נכונה של הצמחייה תיתן מראה רענן לאורך זמן בתחזוקה מינימלית. כדאי להתייעץ לפני התקנה של קירות ירוקים לגבי הטכנולוגיה או שיטת הגידול של המוצרים השונים הקיימים בשוק. במרפסות רבות אין מערכת השקיה, ולכן כדאי להתקין קיר ירוק המתאים להשקיה ידנית כמו הקיר הירוק של חברת גרין בלקוני. זהו קיר ירוק שתוכנן כך שהוא אוגר את מי ההשקיה, כך שניתן להשקות רק פעם בשבוע בקיץ ופחות מזה בחורף. כמובן שבכל מקום בו ישנה אפשרות להוסיף מערכת השקיה, כדאי לעשות זאת. כדי לשמור על מראה רענן לאורך שנים כדאי לבצע תחזוקה של פעם בחצי שנה לקירות הירוקים.

 

להתחבר אל הטבע

מרפסות בהם מותקנים קירות ירוקים ובהם יש צמחייה מעניקים יתרונות בריאותיים וסביבתיים רבים. קודם כל יושבי המרפסת נהנים ממראה טבעי, מאוויר נקי, ועשיר יותר בחמצן. גינה במרפסת גם נותנת חציצה מהשכנים, ותחושה של פרטיות. הצמחים סופגים גם את הרעלנים מהאוויר, ויותר מזה גם רעשים ואפילו ריחות רעים. כשהופכים את המרפסת למרפסת ירוקה תורמים לא רק לרווחה האישית, אלא גם תורמים לסביבה. בכל מקום בו ישנם צמחים איכות האוויר משתפרת, ועומס החום יורד כך שהתקנה של קיר ירוק הינה תרומה לסביבה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
Web Promotion Success
מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.