סליקה – הדרך הטובה לקדם עסקים קטנים

תוכן עניינים

אחד ההבדלים בין עסקים גדולים לעסקים קטנים, היא הדרך בה בעל העסק מאפשר ללקוחות שלו לשלם עבור מוצרים ושירותים שהם רוכשים אצלו.

עסקים גדולים, פתוחים יותר לאופציות מגוונות המאפשרות ללקוח תנאי תשלום הרבה יותר משתלמים, יעילים ובמקרים מסוימים גם יותר זולים. בעל עסק קטן או בעל מקצוע, הרבה פעמים עושים את החישוב האם משתלם להם לשלם עבור אמצעים מסוימים שידרשו מהם עמלה או פרוצדורות שייקחו זמן, בזמן שההכנסות שלהם לא בהכרח הופכות את השימוש באותם אמצעים למשתלם.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא סליקה. כך לפחות חושבים הרבה מאוד בעלי עסקים קטנים ובעלי מקצוע. במקום לאפשר ללקוח להשתמש בכרטיס אשראי כשהוא מבצע עסקאות מולם, הם דורשים ממנו לשלם במזומן. ישנם מקרים בהם התשלום נעשה אפילו בצ'קים. היום ישנם בעלי מקצוע או בעלי עסקים שמוכנים גם לקבל העברות דרך אפליקציות שונות. זאת בזמן שבעלי עסקים גדולים ובינוניים מקפידים להתחבר למערכת סליקה ולאפשר ללקוחות לשלם באמצעות כרטיס אשראי.

מה זו סליקה ואיך היא עובדת?

סליקה היא דרך פעולה המאפשרת לבדוק אם פרטי כרטיס אשראי של הלקוח והפרטים שהוא ציין בתהליך הרכישה הם נכונים ולאשר את ביצוע העסקה. לדוגמא, כשאנחנו נכנסים לרכוש מוצר באתר אינטרנט, אז עלינו לציין את פרטי הכרטיס שלנו ואת כל שאר הפרטים הרלוונטיים למערכת. היא בוחנת אותם באופן אוטומטי, ואם הם נכונים אז באופן מידיי העסקה מאושרת. אם לא, העסקה נדחית.

בעל העסק מקבל באופן מיידי אישור על ביצוע העסקה, ואז הוא יכול לספק לנו את המוצר או את השירות. עבור תהליך זה, הוא צריך לשלם עמלה מסוימת לחברה המבצעת עבורו את הסליקה. עם זאת, זה מאפשר לו לבצע הרבה מאוד עסקאות, מאפשר לו להגדיל את כמות הלקוחות שעובד מולו, וכך הוא יכול להגדיל את המחזור של בית העסק.

למה משתלם לבעל עסק קטן להתחבר למערכת?

בעל עסק קטן חייב היום להתחבר למערכת סליקה משלוש סיבות עיקריות:

סיבה ראשונה, מרבית הלקוחות מעדיפים לשלם באשראי ולא במזומן. עידן המזומן, כך סבורים כל המומחים קרוב לסופו. אנשים מעדיפים להחזיק כרטיס אשראי ולא להחזיק מטבעות או שטרות. לכן בעל עסק שרוצה למשוך אליו לקוחות, חייב לאפשר להם לבצע עסקאות בעזרת הכרטיס.

סיבה שנייה, זו הדרך למשוך לקוחות לא רק מהארץ אלא גם מחו"ל. אם רוצים למכור מוצרים ושירותים באינטרנט, אזי שהדרך היחידה לעשות זאת באופן יעיל ובטוח, היא באמצעות חיבור למערכת סליקה. בפרט אם רוצים למכור ללקוחות בחו"ל.

סיבה שלישית, זו הדרך האידיאלית להגדיל לקוחות, ולא לייצר מצב שמתחרים אשר משתמשים במערכת סליקה ייהנו מהם. מי שלא מתחבר למערכת כזו, לא רק מאבד לקוח, הוא גם מאפשר למתחרה שלו למשוך אותו אליו.

סליקת אשראי

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
Web Promotion Success
מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.