סימפטומים נפוצים של הפרעת קשב וריכוז

הפרעות קשב וריכוזבעוד שחלקנו יכולים לצלוח כל מטלה ובכל התנאים הסביבתיים, לחלקנו האחר יותר קשה. נושא הקשב והריכוז הוא מהותי, במיוחד בגילאים מוקדמים, כשהילדים בונים את עצמם ומתחילים להכיר את עצמם. האם גם אתם או ילדיכם מתמודדים עם בעיית קשב וריכוז? איך תדעו, אם כן? הנה סימפטומים נפוצים של ADD.

מתחילים לקרוא את דף הנייר, רק בכדי להפסיק באמצע ולחזור מיד לתחילת הדף? קשה לכם להתרכז כאשר מחשבה טורדנית מציפה אתכם? תסמינים אלו ונוספים, הם תסמינים אשר עשויים להיות מאופיינים עם הפרעת ADD, מה שגם נקרא הפרעת קשב וריכוז. בואו נדבר על זה, כיצד תדעו אם גם אתם צריכים טיפול בהפרעת בעיית קשב וריכוז?

 

האם ADHD והפרעת ADD הן אותן הפרעות קשב?

רגע לפני קבלת טיפול בקשב וריכוז (ADD), חשוב להבין דבר או שניים לגביה. בניגוד להפרעת ADHD, אנשים הלוקים בהפרעת ADD אינם סובלים מסימפטום של היפר-אקטיביות. הזה דבר הראשון שאולי הכי חשוב לדעת. צריך להבחין ולהבדיל בין הפרעת ADD להפרעת ADHD, שכן אלו הפרעות שונות האחת מהשנייה.

אדם אשר לוקה בהפרעת ADHD, לרוב יפגין סימפטומים של היפראקטיביות, זאת בניגוד למי שלוקה בהפרעת ADD. הלוקים בהפרעות ADD בדרך כלל לא מגלים סימפטומים של חוסר נחת, או כמו שאנחנו קוראים לזה: "קוצים בטוסיק".

 

האם גם קשיים רגשיים נלווים לבעיית קשב וריכוז?

אם כך, מה הם הסימפטומים הנפוצים של בעיית ADD? בעיית קשב וריכוז מאופיינת בקושי לפקס את עצמך ולמקד את עצמך לכדי מטלה. אמנם זהו פישוט של הדברים, אבל הסימפטומים השונים בסופו של דבר מובילים לכך – לחוסר יכולת לייצר קשר ולשמור על ריכוז לאורך זמן.

יחד עם בעיית קשב וריכוז, במקרים רבים גם מגיעים סימפטומים רגשיים שונים. חשוב להבין, ילדים שלוקים בהפרעת ADD יכולים להרגיש אפילו טיפשים במקרים מסוימים. בפועל? הם יכולים להיות רחוקים במרחקי שנות אור מלהיות טיפשים. אבל המציאות היא כזו – הילד מתקשה לייצר קשב וריכוז בבית הספר, מה שמוביל אותו להוציא ציונים נמוכים. בפועל, הציונים הנמוכים של הילד לא בהכרח יעידו על אינטליגנציה נמוכה. הם עשויים להעיד על כך שהילד צריך את הטיפול הנכון.

 

טיפול להפרעת קשב וריכוז

כשמדברים על טיפול בהפרעת קשב וריכוז, מדברים על סוגי טיפולים מאוד מגוונים. מצד אחד, יש את מי שתומך בטיפול כדורי, כמו למשל כדורי אדרל, ריטלין ועוד (כדורי אדרל נקראים גם כדורי אטנט). מצד שני, יש את מי שמאמין כי הטיפול הפרעות קשב וריכוז נמצא בפעילויות שונות. למעשה, אפילו רכיבה על סוסים נחשבת בתור טיפול מומלץ על פי דעותיהם של רבים.

בין אם אתם בוחרים בטיפול מסוג כזה או אחר, יהיה חשוב להיות קשובים לעצמכם, או לילד שלכם. אם אתם עדים לכך שהטיפול לא מקדם ואפילו גורע, יהיה מומלץ כנראה לעצור אותו. כמובן, בליווי רפואי או מקצועי בלבד. אל תסתמכו בלבד על מידע מהאינטרנט.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

עורך דין נפגעי עבירה

עורכי דין נפגעי עבירה מתמחים בייצוג אנשים שנפלו קורבנות לפשעים. הם יכולים לעזור לך לנווט במערכת המשפט, להבין את זכויותיך ולחפש צדק על הנזק שנגרם לך.