מתי נכון לחפש מבנה בדמי מפתח?

 

עולם הנדל"ן, כפי שאנחנו מכירים אותו לרוב, מחולק על פי שתי אופציות עיקריות. הראשונה, מכירה-קנייה. זו האופציה הנפוצה, בה בעל המבנה מחליט למכור אותו ויש מי שרוכש אותו ממנה. ברגע שהעסקה מתבצעת, הזכויות על המבנה עוברות לבעלים החדשים ולבעלים הישנים, אין שום זכות עליו יותר.

האופציה השנייה מתייחסת לשכירות. בעל מבנה מחליט להשכיר אותו לתקופת זמן מסוימת, לרוב זה לשנה עם אופציה ליותר. הדייר ששוכר ממנו את המבנה יכול להתגורר בו או לעבוד בו, חלים עליו תנאים מסוימים על פי חוזה השכירות, כמו כן, יש לו זכויות מסוימות, אשר בעל המבנה צריך למלא אותן. בסוף שנת חוזה, יכול השוכר להחליט האם להישאר או לעזוב, וכן להיפך, בעל המבנה יכול להחליט האם הוא רוצה לסיים את החוזה או להמשיך אותו. הוא גם יכול להחליט האם למכור את המבנה.

אך קיימת אופציה שלישית, אומנם פחות נפוצה אך כן אפשר למצוא אותה במבנים מסוימים, הן לצורכי מגורים והן לצורכי עסקים. מדובר על דמי מפתח. הרעיון הוא, שבעל המבנה מציע את המבנה בתשלום של דמי מפתח, מי שעושה איתו את העסקה, משלם לו מדי חודש דמי שכירות, אין לו זכויות על הנכס, אך הוא יכול למעשה להשתמש בו כל ימי חייו ואפילו ילדיו יכולים להשתמש בו, אחרי שהוא מסתלק מן העולם.

זאת כמובן בתנאי שהם ממשיכים לשלם דמי שכירות מדי חודש. החוק מגן עליהם ומונע אפשרות לפנות אותם. זאת בהנחה שהם ענו על כל הדרישות ולא פעלו בניגוד לחוזה.

לפני שנסביר מתי ולמה זה משתלם, חשוב להדגיש ישנם הרבה מאוד מתווכים בתל אביב ובערים אחרות בארץ, שמתעסקים במבנים בדמי מפתח, והם נוהגים לתווך בין בעלי המבנה לבין שוכרים פוטנציאליים. הרבה פעמים זה נוח לבעלי המבנה להשתמש במתווכים, למשל, אם הם לא מתגוררים בארץ, אז יותר פשוט עבורם שהתהליך יתבצע על ידי מתווך מקצועי. הוא יחפש עבורם שוכרים, יעשה את כל הבדיקות הרלוונטית לוודא שאכן מדובר באנשי מקצוע אמינים, וכך תהיה אפשרות לבצע את העסקה כמו שצריך.


מדוע עסקת דמי מפתח משתלמת לבעל הנכס ולשוכר

בעסקה של מכירת נכס, הבעלים מקבלים סכום כסף מסוים באופן חד פעמי, על פי ערך הנכס, ואז עליהם להחליט כיצד להשתמש בכסף, בין אם זה לרכישת נכס אחר או השכרה. בעסקה של שכירות, אומנם בעל הנכס מקבל מדי חודש סכום כספי מסוים אשר יכול לשמש אותנו כהכנסה נוספת, אך ייתכן מאוד שאחרי זמן מה, הוא יצטרך לחפש דיירים חדשים, להשקיע בכך זמן, להשקיע זמן במשא ומתן איתם, ולאחר מכן, בכל מה שקשור לתחזוקה של המבנה.

דמי מפתח עונים על הצורך של בעל הנכס, ליהנות מהכנסה נוספת, מדי חודש, גם אם היא נמוכה במקצת מדמי שכירות רגילים, אך לתקופה הרבה יותר ממושכת. למעשה, זה יכול להיות לתקופה של שנים ארוכות, עד לרמה כזו, גם אחרי שהוא יסתלק מן העולם, הילדים שלו יוכלו להמשיך וליהנות מהכנסה זו, במידה והדיירים יחליטו להמשיך להתגורר שם או שילדיהם ימשיכו להתגורר במבנה. מעבר לכך, הם לא צריכים בחיפוש אחר דיירים או כל מה שקשור לתחזוקה של המבנה.

עבור הדיירים, יהיו אשר יהיו, זה משתלם מאחר ומדובר בעסקה לטווח ארוך מאוד, ללא חשש שהם יאלצו לפנות את הדירה או להתמודד עם עליית מחיר השכירות שלה.

 

Web Promotion Success

מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות