משיכת כספי פיצויים

תוכן עניינים

כאשר עובד פוטר מתפקידו או התפטר כאילו פוטר- הוא יכול לבצע משיכת כספי פיצויים. אותם כספי פיצויים נמצאים בתוך קרן הפנסיה של אותו עובד או בתוף קופת הגמל שלו ובכדי לבצע משיכת כספי פיצויים במלואם או רק חלק מהסכום יש לעמוד בקריטריונים וגם לספק את כל המסמכים והאישורים הנדרשים לשם כך. משיכת כספי פיצויים היא לא פעולה מומלצת שכן היא מקטינה את החיסכון הפנסיוני של העובד, שהוא יצטרך בגיל פרישה.

 

מהם כספי פיצויים:

ההפקדה לפנסיה נעשית על ידי המעביד כאשר מדובר בעובד שכיר ועל ידי העובד עצמו כאשר מדובר בעובד עצמאי. אותה הפקדה לפנסיה כוללת מצד המעסיק את המרכיב של תמלוגי עובד ואת המרכיב של כספי פיצויים. במצב בו העובד מפוטר או התפטר כאילו פוטר והוא זכאי לפיצויים מלאים, הוא יכול לבצע משיכת כספי פיצויים מתוך החיסכון שלו.

המטרה של אותם כספי פיצויים היא לדאוג לפיצוי של העובד במידה ופוטר עד שיוכל למצוא עבודה אחרת. עם זאת, כספי הפיצויים מהווים כ-30 אחוזים מקרן הפנסיה ולכן משיכת כספי פיצויים טרם הזמן פוגעת בחיסכון העתידי של העובד. בכדי לא לבצע משיכת כספי פיצויים אם לא באמת חייבים- מומלץ להגיש בקשה של קצבה מתאימה מהמוסד לביטוח לאומי כמו הבטחת הכנסה או דמי אבטלה בהתאם לזכאות.

עם זאת, ישנם מקרים בהם העובד לא מצליח להתקיים והוא חייב לבצע משיכת כספי פיצויים בכדי לייצב את המצב שלו. במקרה כזה שיש צורך במשיכת כספי פיצויים העובד צריך לוודא שהכספים אכן שייכים לו, להשיג את כל הטפסים והאישורים הרלוונטיים ולהגיש אותם לגורמים המתאימים בכדי לבצע משיכת כספי פיצויים כמה שיותר מהר. הטפסים עצמם מגיעים אל רשות המיסים שם מתבצע בירור של האם יש צורך בתשלום מס על הסכום של הפיצויים ולאחר מכן מועברים הטפסים אל החברה שמנהלת את קרן הפנסיה או את קופת הגמל אליהן מפקיד העובד את הכספים. אותה חברה היא הגוף שרשאי להעביר את כספי הפיצויים ישירות לחשבון הבנק של העובד.

על משיכת כספי פיצויים לא יהיה צורך בתשלום מס בהתחשבות בנתונים הבאים: משכורת אחת של העובד עבור כל שנת עבודה שלו או הסכום המקסימלי שנקבע על ידי מס ההכנסה לאותה שנה. הסכום המקסימלי שיתאפשר לעובד למשוך יהיה הנמוך מבין השניים. חשוב לדעת שהמעביד יכול לבוא לקראת העובד ולאפשר לו פטור ממס על ידי סכום של משכורת וחצי של העובד עבור כל שנת עבודה שלו ובכך הסכום אותו יהיה זכאי למשוך העובד יהיה גבוה יותר.

הסכום המקסימלי שניתן למשוך בביצוע משיכת כספי פיצויים לשנת 2021 עומד על 12,340 ₪ כאשר הסכום משתנה משנה לשנה ולכן יש לבדוק ולהשוות בכל שנה בהתאם  להשוואה מהירה על ידי מקצוענים הנכם מוזמנים לאתר SmartLine.

 

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
Web Promotion Success
מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.