לפני ראיון עבודה? יתרונות הכנה עם חברת השמה

 

הכנה של חברת השמהראיון עבודה הוא מעמד לא פשוט, ויש לא מעט אנשים שעבורם מדובר ברגע של חרדה ממשית. הרבה מאוד מוטל על הכף והידיעה שיש עשרות מתמודדים על כל משרה – רק מגבירה את הלחץ. בראיון עבודה למשרה נחשקת ובכלל, חשוב להשאיר רושם חיובי וטוב, לשדר תחושת נינוחות ורוגע. עם זאת, זה לא פשוט כמו שזה נשמע. באמצעות הכנה לראיון עבודה ביחד עם חברת השמה תוכלו להגיע מוכנים יותר לראיון העבודה שלכם, בטוחים בעצמכם, מכירים את נקודות החולשה והחוזק, מכירים טוב יותר את המשרה אליה אתם מתראיינים וכמובן יודעים מה לומר ומה להצניע. הכנה לראיונות עבודה מומלצת במיוחד כשמדובר במשרות הייטק, ביחד עם חברת השמה להייטק, שמתמחה בהתאמה וגיוס של עובדים לתפקידי הייטק שונים ובכלל זה בסיוע והכוונה לקרא לראיונות העבודה.


מה קורה בזמן ראיון עבודה?

בזמן ראיון עבודה, ובפרט אם מדובר במשרה מבוקשת שאתם כמהים אליה, סביר להניח שתחושו מתח ולחץ. השאלות נוקבות – עליכם, על האישיות שלכם, על המשרה הקודמת והניסיון התעסוקתי שלכם. בראיונות הייטק יש נטייה לשאול שאלות מקצועיות ולבקש מהמרואיין לפתור מספר תרגילים או לבצע פעולות מקצועיות מול המחשב. לעיתים, מרוב מתח – עלול המרואיין להתבלבל בדבריו, לשכוח דברים חשובים שלדעתו כדאי שהמראיין יידע והוא אפילו מסוגל שלא לציין תכונות או מאפיינים חשובים שלו שדרושים לתפקיד ועשויים לשפר את הסיכויים שלו לקבל את התפקיד. כשחשים שלא בנוח ויושבים מתוחים ולחוצים מול המראיין, זה משדר גם על ההתנהגות הפיזית – קשה לשדר ביטחון עצמי ויכולות בינאישיות שהן דרושות מאוד למרבית התפקידים בשוק.


היתרונות של הכנה לראיון עבודה בהייטק

הכרות עם התפקיד

תחום ההייטק מצטיין בחזרתיות על נושאים, תכנים ותפקידים ולכן חברת השמה להייטק יכולה להכין מצוין את המועמד הן לקראת ראיון העבודה והן לקראת ביצוע התפקיד המדובר. לתפקידי ההייטק השונים יש שפה משותפת והמבנה הארגוני בדרך כלל דומה בחברות וארגונים רבים.

דגשים שהם יתרונות לקבלה לתפקיד

בזכות הכנה שמבוצעת עם אנשי מקצוע שמכירים את עולם ההייטק ובקיאים בתפקידים השונים הקשורים בו – יוכל המועמד להדגיש ולציין את החוזקות שיש בו שמתאימות לתפקיד ויכולות לסייע לו לזכות בתפקיד הנחשק.

רוגע וחיוביות

כשהמועמד יודע לקראת מה הוא הולך ויותר מזה – מדמה מבעוד מועד את מה שעתיד להתרחש בראיון עצמו – אין ספק שמראש הוא יהיה רגוע יותר ויהיה לו גם קל יותר לתקשר את כל מה ומי שהוא יביא איתו לתפקיד.

 

אז איך הכי נכון להתכונן לראיון עבודה?

כל הכנה מראש של המועמד לקראת ראיון העבודה תהיה מבורכת, חשובה ונכונה. אחת הדרכים היעילות להתכונן לראיון עבודה היא באמצעות אימון ותרגול. ללבוש את הבגדים הייצוגיים, לעמוד או לשבת מול המראה ולדלקם את התשובות לשאלות. לשים לב להבעות הפנים שלו, לחיוך ולתנועות הידיים. כדי להתכונן טוב אף יותר, מומלץ להכין שאלות נפוצות שנשאלות בראיונות עבודה למשרות הייטק – ולענות עליהן.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

עורך דין נפגעי עבירה

עורכי דין נפגעי עבירה מתמחים בייצוג אנשים שנפלו קורבנות לפשעים. הם יכולים לעזור לך לנווט במערכת המשפט, להבין את זכויותיך ולחפש צדק על הנזק שנגרם לך.