חילופי זוגות בזמן הקורונה

חילופי זוגות, סווינגרס ועוד מספר רב מאוד של תחומים שונים בחיינו (ולא רק בחיינו), נפגעו במהלך תקופת הקורונה. שנת 2020 תהיה חקוקה לרעה אצל רוב מוחלט של אוכלוסיית העולם, עם זאת, יש שבחרו לא לעצור את הזמן מלכת ומצאו פתרונות יצירתיים להמשך השגרה הלא שגרתית שלהם.

קצת על חילופי זוגות לפני הקורונה

תחום חילופי הזוגות, עד לפני הקורונה, היה בצמיחה וגדילה, ומה שעד לפני שנות האלפיים בערך, היה נחשב לתחום שהיה שייך לסרטי פורנו או לחו"ל הרחוק, הפך מהא מאוד במשך השנים, לשם דבר בישראל הקטנה ואף מונה כבר קהילה גדולה של עשרות אלפי סווינגרים שונים.

בגלל שחילופי זוגות ופעילות של סווינגרס, נעשית בדרך כלל במסיבות סקס המיועדות לכך, וכל מיני מפגשי מינגלינג כאלו ואחרים, אך בגלל ההגבלות השונות שעשו כתוצאה ממגפת הקורונה, הן מנעו מהתחום והפעילות של החלפת זוגות, להתפתח, לצמוח ולגדול, כמו שקרה כמעט בכל דבר שהיה קשור (ולא קשור) לחיינו.

אפשר להסתכל על הנושא הזה, כמו מניה שהיתה בעלייה ואז בערך במרץ 2020, לא רק שהיא הפסיקה לצמוח, אלא גם התחילה אצלה דעיכה ונסיגה ולאט לאט, המניה התחילה ליפול. 

עד הקורונה, לסווינגרים היו מסיבות סקס, מפגשי מינגלינג, אירועים חברתיים ועוד שלל אטרקציות המקושרות ליחס וקשר בין-אישי שתרמו והיוו חלק מהגדילה והצמיחה של התחום שרלוונטי לעשרות אלפי הסווינגרים והזוגות הפוליאמורים.

אז מה בעצם סווינגרים עשו בתקופת הקורונה?

חילופי זוגות כמושג, משתמע כפעולה, אקט פרקטי, אשר כמו שכבר צוין, אינו היה יכול להתקיים בתוקפת הקורונה והסגרים, עם זאת, מדובר על אורח חיים, אשר אינו בדיוק יכול להיעצר ולהיפסק ולכן ההגדרה המדויקת יותר לאורח חייהם של הפוליאמורים והסווינגרס, היא 'האטה', בגלל המגבלות השונות שנכנסו לחייהם.

בשביל להסביר את הנושא בצורה מעמיקה ומדויקת יותר, אנו נחלק את הזוגות הפוליאמורים לשני סוגים. הסוג הראשון הם החדשים והסקרנים, והסוג השני הם הוותיקים והמנוסים.

אז כאשר מדובר בזוגות פוליאמורים חדשים, אשר רק מחפשים את הטבילה הראשונית בעולם חילופי הזוגות, ברור שמפגשים והכרויות חדשות הן מחוץ לתחום, עם זאת, קיימים אתרי אינטרנט המיועדים לחילופי זוגות וסווינגרס אשר נותנים אופציית הכירות דרך הצ'אט. אז נכון שמדובר במגבלה פרקטית, אך גם מהצ'אט, אפשר לעבור לשיחות בטלפון ולנצל את תקופות הסגר, דווקא למקום של הכירות מעמיקה וארוכה יותר, לפני היום שיהיה מיועד למפגש והכירות פנים מול פנים. 

בנוסף, אפקט הסקרנות וההשתוקקות יכולים להוסיף ולהגביר את האמוציות והסיפוק מהמפגש הראשוני בין זוג כזה או אחר, כמו כן, כמו שישנו אפקט של "סקס ראשון" אצל בני זוג שהתחילו לצאת, אז ההתרגשות מאותו הסקס תהיה גדולה יותר ככל שההמתנה אליו תהיה ארוכה יותר, כך גם מפגשים מהסוג הזה, מקבלים משקל גדול יותר אחרי המתנה ארוכה יותר.

אצל הסוג השני של הסווינגרים והזוגות בהחלפה, הוותיקים יותר והמנוסים יותר בתחום, בעיית הסגרים וההגבלות שבאו בעקבות המגפה, היתה יותר מינורית אף על פי שגם הם הרגישו את אותן הגבלות.

זוגות שנמצאים כבר זמן מה בזירת חילופי הזוגות, הם זוגות שיותר מקושרים, מכירים ומנוסים עם זוגות, סווינגרס ופוליאמורים אחרים ולמעשה בסבירות גבוהה מאוד, כבר נמצאים בקשרים עם זוגות אחרים, ביחד או לחוד וכבר מקיימים איזושהי אינטרקציה עם פוליאמורים אחרים. הדבר הזה בעיקר מונע מהם את הצורך בהכירויות והתנסויות חדשות בעולם חילופי הזוגות, אך כמובן שזהו לא המצב האופטימלי לקיום מערכות יחסים כאלו.

מבחינה בריאותית, כך או כך, בחילופי זוגות, נהוג להשתמש באמצעי מניעה אך הדבר הזה אינו מספיק למניעת ההדבקה של המגפה. עם זאת, כאשר יש מעגל יחסית מצומצם של פוליאמורים כאלו ואחרים, אפשר להתייחס לזה כמו "המשפחה הגרעינית", אבל כאשר מוזכרת המילה 'משפחה', אי אפשר להתעלם מאחד הפרמטרים המרכיבים משפחה - ילדים. ילדים, בחלק גדול של פוליאמורים ואלו הנוהגים לחילופי זוגות, הם מחוץ לתחום מתאמי חינוך, דיסקרטיות ועוד... ולכן במקרים כאלו, ניתן להרגיש את המגבלות שחלות גם על הזוגות הוותיקים בתחום.

צריך לזכור, שבגלל אותן מגבלות, צימרים, מלונות וחדרי אירוח למיניהם היו מחוץ לתחום ולא היו יכולים לספק פתרון לסביבה "ניטרלית" בשביל מפגשים כאלו ואחרים, עם זאת, פתרונות יצירתיים כמו מפגשים בטבע או כאשר מדובר על זוגות אשר הם חסרי ילדים, מפגשים בביתם, כן היוו פתרון לאותה בעיה זמנית ונתנה המשכיות ואפשרות קיום לאותו אורח חיים מיוחד.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

עורך דין נפגעי עבירה

עורכי דין נפגעי עבירה מתמחים בייצוג אנשים שנפלו קורבנות לפשעים. הם יכולים לעזור לך לנווט במערכת המשפט, להבין את זכויותיך ולחפש צדק על הנזק שנגרם לך.