חוק הנגישות החדש

מטרת חוק הנגישות החדש במרחב האינטרנטי היא לאפשר לבעלי מוגבלויות להשתמש בכל אתרי האינטרנט הפעילים, ככל שניתן כמו אדם ללא מוגבלות. על פי החוק שנחקק, מחויבים בעלי אתרי אינטרנט להוסיף את הפונקציונליות הנדרשת כך שכל אדם מוגבל יוכל להפעיל אותה על מנת להתאים את השימוש באתר למוגבלות ממנה הוא סובל. פונקציונליות זו משולבת בדרך כלל במסגרת "פאנל נגישות" אותו יכול להפעיל המשתמש על פי דרישה.

נגישות איור

המרכיבים לשיפור הנגישות באינטרנט

כאמור, כעת נפרט בפניכם כמה מהצעדים המרכזיים בהם נדרשים אתרי אינטרנט לשפר את הנגישות באתר שלהם, על פי חוק הנגישות החדש.

  • גודל טקסט – יש לאפשר פונקציונליות שמאפשרת למשתמש להגדיל את גודל הטקסט באתר על מנת להתאימו לאנשים כבדי ראייה.
  • הקראת טקסט – יש לאפשר פונקציונליות של הקראת טקסט לאנשים כבדי ראייה.
  • כתוביות – הוספת כתוביות לסרטונים ומצגות עבור אנשים כבדי שמיעה.
  • קיצורי דרך במקלדת – ביצוע פעולות סטנדרטיות באמצעות קיצורי דרך במקלדת על מנת להפחית למינימום ההכרחי את כמות הלחיצות והפעולות הנדרשות לצורך ביצוע פעולה באתר.
  • פעולות מהירות – ביצוע שיחת טלפון למספר המופיע באתר בלחיצה אחת, שליחת מייל בלחיצה וכן הלאה.

מרכיבים אלה מיועדים להקל בעיקר על אנשים בעלי מגבלות ראייה ושמיעה, שכן במרחב האינטרנט אין משמעות למגבלות פיזיות אחרות. חשוב לציין כי על פי החוק, כל בעל אתר חייב לשלב את מרכיבי הנגישות האלה באתר וכי אי עמידה בתנאי זה עלולה להוביל לסנקציה כלכלית על בעלי האתר.

איך הופכים את האתר לנגיש יותר?

כיום ישנם כלים מובנים שמיועדים לאפשר את מרכיבי המוגבלות שפירטנו לעיל בצורה קלה ויעילה. יחד עם זאת, בכל אתר נדרשות יכולות תכנות אינטרנט על מנת לשלב את הכלים האלה, להבטיח שימושיות מלאה שלהם ולהתאים אותם לתכנים ולתפקוד של האתר הספציפי. בכדי להפוך את האתר שלכם לנגיש על פי החוק החדש, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לגורם מקצועי העוסק בתחום של בניית אתרי אינטרנט ולבקש הוספה של פונקציות הנגישות לאתר. המדובר בדרך כלל בפרוצדורה לא יקרה ובכל מקרה, זוהי פרוצדורה שאתם מחויבים ליישם אותה ולכן היא אינה מותנית בעלות הביצוע. חשוב להדגיש שתוכלו לפנות לגורם המקצועי שבנה לכם את האתר מלכתחילה אבל אתם לא מחויבים לכך ותוכלו לפנות גם לכל גורם אחר המתמחה בבניית אתרי אינטרנט.

Web Promotion Success

מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות