האם נהיגה בגילופין בהכרח תוביל לשלילת רישיון לצמיתות?

אחת מעבירות התעבורה שנחשבות לחמורות במיוחד, הינה נהיגה בגילופין. כאשר אדם נוהג בכביש ובגופו אלכוהול ברמה גבוהה מן המותר, הוא מהווה סיכון הן לעצמו והן לאחרים. למרות האכיפה בכבישים, שאותה מבצעת המשטרה, נראה כי ההרתעה עדיין לא עושה עבודה יעילה מספיק ולכן נהיגה לאחר שתיית אלכוהול היא, למרבה הצער, עבירה שכיחה מאוד. אם נתפסתם נוהגים בגילופין, חשוב שתדעו שגם לכם מגיעה הגנה משפטית ומוטב שתשכרו את שירותיו של עורך דין תעבורה סמוך ככל הניתן למועד שבו בוצעה העבירה.

מהי כמות האלכוהול המותרת בדם?

כאשר שוטר עוצר אדם בחשד שנהג בגילופין, הוא יכול לבצע בדיקות שונות על מנת לגלות האם רמת האלכוהול בגופו עוברת את הכמות המותרת לפי החוק. ישנן שתי אפשרויות לבחון את העניין:

  1. בדיקת ה"ינשוף" – נהיגה בשכרות תוגדר כאשר בבדיקת נשיפה יימצא מעל 240 מיקרו-גרם אלכוהול לליטר, בגופו של הנהג.
  2. בדיקת דם לגילוי רמת האלכוהול – תגדיר את הנהג כשיכור, כאשר יימצא כי בדמו ישנו ריכוז של מעל 50 מיליליטר של אלכוהול לכל ליטר.

האם רף האכיפה זהה בקרב כל מי שמעוכב על ידי המשטרה?

בשלב שבו הנהג נעצר בצד הכביש על ידי השוטר, משמע מעוכב על ידי המשטרה לראשונה, תתבצע לפני הכל בדיקת ינשוף ובמידה שהשוטר יראה כי על פי המדדים הנהג הוא שיכור, הוא יוכל לבחון את התנהגותו בדרכים נוספות, על מנת להחליט האם יש להגיש נגדו כתב אישום.

למרות הגדרות החוק באשר לרמת האלכוהול המותרת בנשיפה ולהבדיל – ריכוזו בדמו של הנהג, חשוב להבין כי ישנן קבוצות מיוחדות של נהגים, אשר עבורן רף האכיפה יהיה נמוך בהשוואה להגדרה בסיסית זו, ביניהם מי שנחשב ל"נהג חדש" על פי החוק, נהגים מתחת לגיל 24, נהגים ברכב ציבורי ועוד. הרעיון הוא להכריז על נהיגה בשכרות גם אם ריכוז האלכוהול נמוך יחסית, כדי להגביר עירנות והרתעה בקרב קבוצות אוכלוסיה ש"מועדות לפורענות" בכבישים, או שהם נושאים באחריות כבדה יותר באשר למי שנוסע עמם.

מהי הענישה לגבי נהיגה בגילופין והאם ניתן להמתיק את העונש?

נהיגה בשכרות כמעט תמיד תוביל לשלילת רישיונו של הנהג, לתקופה זו או אחרת ובמקרים חמורים שבהם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, בעודו נוהג בגילופין – ייתכן שרשיונו יישלל לצמיתות. עם זאת, בעת ביצוע עבירת תעבורה של נהיגה כשבגופו של הנהג ריכוז אלכוהול מעל המותר בחוק, יוכל עורך דינו למצוא את הדרכים "להמתיק" את הענישה, במידה שהנהג לא היה מעורב בתאונת דרכים והעבירה היחידה היא הנהיגה בשכרות עצמה.

חשוב שעורך הדין יבצע בחינה מדוקדקת של תהליך בדיקת ריכוז האלכוהול בגופו של הנהג ואת תקינותו: במקרים רבים, גילוי באשר לאי תקינות של תהליך זה, יוכל לסייע לצמצום הענישה ואפילו להוביל לביטול האישום. משרד עורכי דין תעבורה חגי ואלון סער מלווים נהגים החשודים בנהיגה בגילופין ומייצגים אותם בהליך המשפטי, למען הבאת האינטרס שלהם לידי ביטוי בבית המשפט בצורה הטובה ביותר.

 

 

Web Promotion Success

מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות