בדיקת CT – למה כדאי לבצעה באופן פרטי?

מאת מומחי אתר miok

בדיקת סיטי (CT), טומוגרפיה ממוחשבת בעברית, היא בדיקת הדמיה בלתי פולשנית המספקת תמונה בחתך דו-ממדי ותלת-ממדי של האיברים שנבדקו. הבדיקה, אשר מבוססת על קרינת רנטגן, מדמה איברים פנימיים כמו רקמות רכות, עצמות וכלי דם ומאפשרת בחינה מקיפה ומדוקדקת שלהם.

בדיקת CT מבוצעת במצבים רפואיים שונים בהם תלונות של החולה על חולשה או כאב המצריכות בירור מיידי, במסגרת מעקב בטיפולים לבעיות כרוניות, כהכנה לביצוע ניתוחים שונים, כאשר נדרשת התערבות דחופה במקרי חשד לאירוע מוחי, פציעות טראומה וכדומה.

הבדיקה אינה כרוכה בכאב והיא אורכת בין כמה שניות לכמה דקות. חלק מבדיקות ה-CT מצריכות הכנה מקדמית לפני ביצוע הבדיקה או במהלכה. בסיום הבדיקה ולאחר המתנה קצרה מקבל המטופל דיסק המכיל את צילומי הבדיקה, והפענוח הסופי מתקבל כעבור כשבועיים.

בדיקת CT ניתן לבצע במסגרת הרפואה הציבורית, בקופת החולים או בית החולים, או במסגרת הרפואה הפרטית, המציעה ערכים מוספים לעריכת הבדיקה בערוץ זה.

היתרונות בביצוע בדיקת CT באופן פרטי

קיצור משך ההמתנה לתיאום תור לבדיקה – בעוד שבקופת החולים או בבית החולים נדרש המטופל להמתין לעיתים קרובות פרקי זמן ממושכים עד שיתפנה עבורו תור לביצוע הבדיקה, באופן פרטי אפשר לתאם תור לביצוע בדיקת CT בטווח של בין יממה עד שתי יממות.

תיאום בדיקה בדרך נוחה וקלה – מרבית המכונים שבהם ניתן לבצע בדיקת CT באופן פרטי מאפשרים כיום לתאם את הבדיקה באופן ישיר דרך אתר האינטרנט שלהם, 24 שעות ביממה.

ביצוע הבדיקה בטכניקה המתאימה ביותר עבור המטופל – עריכת הבדיקה במכון פרטי מציעה יתרון בדמות ביצועה בטכניקה המיטבית עבור הבעיה המסוימת שממנה סובל המטופל.

פענוח על ידי רופאים בכירים – את פענוח הבדיקה הפרטית מבצע רדיולוג בכיר, מומחה ומנוסה בתחומו, הפנוי להקדיש את זמנו לבחינת הממצאים.

קבלת הפענוח באופן מיידי – בעוד שבבתי החולים ובקופות החולים קבלת הפענוח יכולה להיארך כשבועיים, תוצאות בדיקת CT פרטית מתקבלות בתוך יממה עד שתי יממות מביצוע הבדיקה. יתרון זה חוסך את המתח ואי הוודאות הנלווים להמתנה לממצאי הבדיקה, ומאפשר לקדם את הטיפול הנדרש בבעיה הרפואית.

הקטנת הסיכון לאבחון שגוי – ברפואה הציבורית מועסקים אומנם רדיולוגים שעברו את ההכשרה הנדרשת, אולם הם מתמודדים עם עומס רב. לכן קורה לא אחת שחלות טעויות בפענוח ממצאי בדיקת CT – אבחון שגוי או אבחון יתר. לעומת זאת, הרדיולוג הבכיר אשר מפענח בדיקת CT המבוצעת באופן פרטי מקדיש את מירב זמנו לממצאי הבדיקה, ולכן הסיכוי לטעות בפענוח על ידו נמוך מאוד.

 

קבלת ייעוץ לאחר הפענוח – בביצוע הבדיקה באופן פרטי הרדיולוג ייפגש עם המטופל אישית, יסביר לו לגבי ממצאי הבדיקה וימליץ לגבי המשך הבירור או הטיפול הנדרשים בנסיבות המקרה. ייעוץ חשוב זה יכול להינתן במרפאה במפגש פנים אל פנים, באמצעות שיחת טלפון או דרך המחשב, לנוחותו של המטופל.

ביצוע הבדיקה באופן פרטי מתאפשר לכל צורך במגוון נסיבות – במקרים שבהם הרופא בקופת החולים אינו מסכים להפנות את המטופל לביצוע הבדיקה במסגרת הרפואה הציבורית, יכול המטופל לפנות לערוץ הפרטי. מכונים פרטיים מאפשרים לבצע בדיקת CT לכל צורך, באופן קל ופשוט.

 

אפשרות קבלת החזר עבור בדיקה המבוצעת באופן פרטי – מטופל אשר ברשותו ביטוח שב"ן מטעם קופת החולים, ביטוח בריאות פרטי או קבוצתי, יכול שיהיה זכאי לקבלת החזר עבור ביצוע הבדיקה או בגין קבלת ייעוץ על ידי הרדיולוג המומחה, לפי תקנון קופת החולים/ החברה המבטחת. מומלץ לבדוק את הזכאות לקבלת החזר, ובכך לחסוך עלויות לא מבוטלות.

 

Web Promotion Success

מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות