באילו מקרים חובה לקבל את שירותיו של עורך דין ליקויי בניה

תוכן עניינים

ליקויי בניה הם הסיוט הגדול של כל אדם שעובר לבית חדש. הם יכולים להתגלות בכל שלב, אך גם ממש בכניסה לדירה לאחר שהקבלן מסר לכם את המפתח, וכדי להתמודד מול הקבלן יש צורך בבעלי מקצוע המתמחים בתחום, לכן מומלץ להיות מלווים על ידי עורך דין ליקויי בניה המתמחה בתחום. אז מתי נפנה אליו ומה תפקידו? תמשיכו לקרוא. 

מתי נצטרך עורך דין המתמחה בליקויי בניה? 

ברגע שמתגלים ליקויי בניה בבית חדש, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום. במרבית במקרים יהיה מדובר בדירה חדשה, ולמרבה הצער הרבה קבלנים מתנערים מתיקונים של ליקויים שונים כי עלות התיקונים גבוהה. במבט ראשוני יכול להיות שהדירה תראה מושלם ולא יתגלה בה אף פגם, אך לעיתים לאחר זמן מה של מגורים בתוך הדירה מתגלים הליקויים, לעיתים אחרי חורף יהיה ניתן לראות שיש בעיה של נזילה, או כששוטפים את הבית בפעם הראשונה מגלים שהרצפה לא כל כך ישרה כמו שהיא נראית והמים בורחים לכיוון אחד, ועצוב לומר אך התופעה הזו נפוצה למדי. כאשר עורך דין נכנס לתמונה הוא יכול לסייע לפתור אותה במהירות רבה יותר מול הקבלן, ולמנוע המון עוגמת נפש. 

מהו תפקידו של עורך הדין בתחום ליקויי הבניה? 

פניה אל עורך דין לא אומרת שצריך לתבוע, להיפך, לעיתים קרובות דווקא הפניה לעורך דין תהיה זו שתסייע לפתור את הבעיה שכן היא תרתיע את הקבלן שיבקש לסיים את ההתקשרות ללא הליך משפטי. כאשר פונים אל עורך דין ליקויי בניה הכוונה היא לא לתבוע, זהו המוצא האחרון במידה ולא מצליחים לגרום לקבלן לתקן את הליקויים באופן ראוי ובמהירות המתבקשת. אין ספק שמי שהתגלו אצלו ליקויי בניה בבית החדש הוא הצד הצודק, אך היגררות לבתי משפט יכולה לקחת שנים ולהוביל לסכסוך בין הצדדים, והמטרה הסופית היא תיקון ליקויי הבניה, לכן יש לחתור לכך. 

עורך הדין ינסה קודם כל להגיע לפשרה מוסכמת על שני הצדדים, אם הקבלן מסרב לתקן ליקויים מסוימים מכל סיבה שהיא – לעורך הדין יהיה הכול להשפיע עליו על ידי שליחת מכתב התראה לפני הגשת כתב תביעה בדרישה לתקן את הליקויים. עורך הדין ייעזר בחוזה של הצדדים וינהל משא ומתן, ובמידה ואלה לא צלחו השלב הזה יהיה הגשת כתב תביעה. 

מהי שנת בדק? 

שנת בדק היא השנה הראשונה לאחר הכניסה לדירה ובה הקבלן אמור להיות זמין עבור הדיירים לתיקונים. לא מדובר על מונח שיש לו תוקף משפטי, אלא על מושג שהקבלנים יצרו כדי לספק שירות טוב יותר, שלא תמיד הם עומדים בו. כמו כן, אין זה אומר שאם עברה אותה שנת בדק לא ניתן לפנות לקבלן, שכן ישנם נזקים שיש עליהם אחריות ארוכת טווח, למשל כמו בכל מה שנוגע לצנרת, לכן פניה אל עורך דין לבקשת תיקוני ליקויים יכולה להתבצע גם לאחר שנה זו. 

כיצד מגישים תביעה עבור ליקויי בניה? 

במידה ומגיעים לרגע בו מגישים תביעה, בדרך כלל נצרף אליה גם את עוגמת הנפש שנגרמה לנו כתוצאה מהתנהלותו, שכן ליקויי בניה ניתן לתקן במסגרת שנת הבדק ולסיים עם כך. בדרך כלל ייגרמו לאנשים הוצאות כספיות בעקבות ליקויי בניה ולכן התביעה תמיד תסתכם בסכום גבוה יותר מתיקון הליקוי, וכמובן שמצטרפים לכל אלה שכר הטרחה. את התיק פותחים בבית המשפט השלום ובתוך שישים ימים על הצד השני להגיש כתב הגנה. תפקידו של עורך הדין בבית המשפט הוא לחתור לסיום האירוע במהירות האפשרית, תוך הצגת התמונה השלמה והמלאה ובדרישה לפצות עבור כל הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו בשל ליקויי הבניה. 

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
Web Promotion Success
מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.