איתור נזילות מים – המדריך!

תוכן עניינים

איתור נזילות הינו בין תחומי ההתמחות החשובים והמאתגרים ביותר של אינסטלטורים.

 

איך מזהים שיש נזילת מים? איך מומלץ לאתר נזילת מים בצורה הטובה והמקצועית ביותר? מה המשמעות של גילוי נזילה סמויה בצנרת? כל התשובות במאמר הבא…

 

נזילות מים ומשמעותן

נזילת מים היא נזילה במערכת האינסטלציה של בית, עסק או כל מבנה אחר. למען הסר ספק – איתור נזילות במצלמה תרמית מתייחס לנזילות מים שנכנסות למערכת, לא נזילות מים היוצאות מהמערכת. צינור יציאה דולף או נוזל מתייחס ברוב המקרים לצנרת הביוב. למרות העובדה שההשלכות של נזילת מים יכולות להיות בעייתיות בשני המקרים.

הבעיות הכרוכות בנזילה והשלכותיה הן יצירת רטיבות ועובש בבית או במבנה ואף מפגע בטיחותי עקב רטיבות יתר הנמשכת לאורך זמן וכן פגיעה ביציבות המבנה לאורך זמן. אולם, נזילות בצנרת מים גורמות בנוסף לנזקים הנ"ל גם להפסדים כלכליים ישירים. ככל שכמות המים שנוזלת גדולה יותר, כך גדל הנזק המצטבר. יש לשים לב אם לאחרונה חשבונות המים עלו ללא סיבה מוצדקת, מה שיכול להחמיר עוד יותר את הנזק שנגרם מהנזילה. איתור נזילות יכול להתבצע בדירה בבניין משותף או בשטחים משותפים, בבתים פרטיים או במוסדות ציבוריים ובמבנים גדולים יותר.

 

דרכים לאיתור נזילה

איתור נזילות יכול להתבצע בשיטות מסורתיות – איתור מיקום הנזילה המשוער, חפירה, חשיפת הצנרת ואיתור המיקום המדויק של הנזילה.

מנגד, בעשורים האחרונים פותחו שיטות חדשניות לאיתור נזילות בצנרת מים ללא הרס מיותר. כך ניתן להכניס סיבים אופטיים לצילום הצינור מבפנים ולאתר במהירות את מקור הנזילה.

דרך נוספת לאיתור נזילות היא שימוש במצלמה תרמית, המאתרת את המיקום המדויק של הנזילה על ידי זיהוי שינויי טמפרטורה בנקודות שונות בקיר ובצנרת.

חשוב לדעת שלא כל נזקי רטיבות הם תוצאה של דליפת מים: למשל מי גשמים עלולים לחלחל מהגג דרך סדק במבנה, או פיצוץ בצנרת של שכן גורם לנזקי מים בדירה סמוכה.

עם זאת, אם ראיתם שישנה עלייה לא שגרתית בחשבונות המים, דבר זה בהחלט מעלה חשד סביר לגבי נזילת מים.

כאשר מזהים שקיים סיכוי סביר לנזילה מומלץ לטפל בה בהקדם, כי כאמור, הנזקים הישירים מאי תיקון נזילת מים מקצועי עלול להיות כבד יותר.

 

איתור נזילות מקצועי

זיהיתם שיש לכם סימנים אשר מעידים על קיום נזילה? קודם כל צריך להזמין איתור נזילות.

לביצוע איתור נזילות מים מזמינים רק מומחה לאיתור נזילות מומלץ ומקצועי כגון משה שליו. חשוב להזמין בעל מקצוע אשר משתמש בכלי איתור טכנולוגיים חדשניים לביצוע העבודה ויש לו את ההכשרות והידע הדרוש.

כמו כן, מומלץ לוודא כי מאתר הנזילות שאתם רוצים להזמין גם מתקן את הנזילה בסיום האיתור.

מאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו.

לעוד מאמרים בנושא  https://www.meaterms.com/

 

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
Web Promotion Success
מדדים להצלחה בעולם הקידום של אתרי אינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר בתפקיד הקידום של אתרים הוא האנליטיקה. זה הכלי שבעזרתו אנו יכולים למדוד את התנועה לאתר, מקורותיה, התנהגות המשתמשים ועוד. בעזרת האנליטיקה אנחנו יכולים לראות איזה מקורות מביאים לנו את התנועה המתאימה ביותר, ואיך להגביר את התנועה ממקורות אלו.