חוק הנגישות החדש

מטרת חוק הנגישות החדש במרחב האינטרנטי היא לאפשר לבעלי מוגבלויות להשתמש בכל אתרי האינטרנט הפעילים, ככל שניתן כמו אדם ללא מוגבלות. על פי החוק שנחקק, מחויבים בעלי אתרי אינטרנט להוסיף את הפונקציונליות הנדרשת כך שכל אדם מוגבל יוכל להפעיל אותה על מנת להתאים את השימוש באתר למוגבלות ממנה הוא סובל. פונקציונליות זו משולבת בדרך כלל במסגרת "פאנל נגישות" אותו יכול להפעיל המשתמש על פי דרישה.

נגישות איור

המרכיבים לשיפור הנגישות באינטרנט

כאמור, כעת נפרט בפניכם כמה מהצעדים המרכזיים בהם נדרשים אתרי אינטרנט לשפר את הנגישות באתר שלהם, על פי חוק הנגישות החדש.

  • גודל טקסט – יש לאפשר פונקציונליות שמאפשרת למשתמש להגדיל את גודל הטקסט באתר על מנת להתאימו לאנשים כבדי ראייה.
  • הקראת טקסט – יש לאפשר פונקציונליות של הקראת טקסט לאנשים כבדי ראייה.
  • כתוביות – הוספת כתוביות לסרטונים ומצגות עבור אנשים כבדי שמיעה.
  • קיצורי דרך במקלדת – ביצוע פעולות סטנדרטיות באמצעות קיצורי דרך במקלדת על מנת להפחית למינימום ההכרחי את כמות הלחיצות והפעולות הנדרשות לצורך ביצוע פעולה באתר.
  • פעולות מהירות – ביצוע שיחת טלפון למספר המופיע באתר בלחיצה אחת, שליחת מייל בלחיצה וכן הלאה.

מרכיבים אלה מיועדים להקל בעיקר על אנשים בעלי מגבלות ראייה ושמיעה, שכן במרחב האינטרנט אין משמעות למגבלות פיזיות אחרות. חשוב לציין כי על פי החוק, כל בעל אתר חייב לשלב את מרכיבי הנגישות האלה באתר וכי אי עמידה בתנאי זה עלולה להוביל לסנקציה כלכלית על בעלי האתר.

איך הופכים את האתר לנגיש יותר?

כיום ישנם כלים מובנים שמיועדים לאפשר את מרכיבי המוגבלות שפירטנו לעיל בצורה קלה ויעילה. יחד עם זאת, בכל אתר נדרשות יכולות תכנות אינטרנט על מנת לשלב את הכלים האלה, להבטיח שימושיות מלאה שלהם ולהתאים אותם לתכנים ולתפקוד של האתר הספציפי. בכדי להפוך את האתר שלכם לנגיש על פי החוק החדש, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לגורם מקצועי העוסק בתחום של בניית אתרי אינטרנט ולבקש הוספה של פונקציות הנגישות לאתר. המדובר בדרך כלל בפרוצדורה לא יקרה ובכל מקרה, זוהי פרוצדורה שאתם מחויבים ליישם אותה ולכן היא אינה מותנית בעלות הביצוע. חשוב להדגיש שתוכלו לפנות לגורם המקצועי שבנה לכם את האתר מלכתחילה אבל אתם לא מחויבים לכך ותוכלו לפנות גם לכל גורם אחר המתמחה בבניית אתרי אינטרנט.

קידום אתרים

הכל על קידום אורגני SEO

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מחפשים כל הזמן דרכים להגביר את הנראות המקוונת שלהם ולמשוך יותר לקוחות. אחת השיטות היעילות ביותר להשיג זאת היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. קידום אורגני הוא תהליך של אופטימיזציה של תוכן האתר כדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש ויצירת תנועה ולידים ללא פרסום בתשלום. במאמר זה נחקור את היתרונות של קידום אורגני בגוגל, לרבות היתרונות שלו לטווח ארוך, עלות-תועלת והאתגרים הנלווים אליו.

סריגה עם חוטי טריקו

הסתיו הגיע והוא צובע את הנוף בגוונים עזים של כתום וצהוב עם ירוק וכשהעלים מתחילים לנשור על האדמה והרוח הקרירה ממלאת את האוויר, הידיים שלנו מתחילות לחפש את המסרגות. זו העונה שבה אנו מוצאים נחמה ביצירת שטיחים, סלסלות, תיקים ושפע של פריטים ייחודיים, הן כמתנות מחממות לב והן כתוספת נעימה לבתים שלנו.

אופנה

אימוץ אופנה טבעונית: ביגוד והנעלה ברי קיימא לצרכנים בעלי חמלה

תעשיית האופנה עוברת שינוי משמעותי לעבר פרקטיקות אתיות ובנות קיימא יותר, והיבט אחד של תנועה זו הוא עלייתם של ביגוד והנעלה טבעוניים. אופנה טבעונית מציעה אלטרנטיבה חמלה וידידותית לסביבה למוצרים מסורתיים שמקורם בבעלי חיים, מבלי להתפשר על סגנון או איכות. במאמר זה נחקור את החשיבות של ביגוד והנעלה טבעוניים, נדגיש את היתרונות וההשפעה שלהם, תוך הצגת "סהרה", מותג חלוץ בתעשיית האופנה הטבעונית.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

תביעות סיעוד – איך עושים את זה נכון?

תביעת סיעוד היא כלי חשוב ביותר למימוש הזכויות שלנו. במידה ואנחנו או הקרובים אלינו נתקלים בקושי תפקודי ובצורך לקבל טיפולים רפואיים מתמשכים, תביעת סיעוד היא

תמציות טבעיות

עולם הקוסמטיקה התפתח מאוד בשנים האחרונות, כך שתוכלו למצוא מוצרים חדשים רבים על המדף. מוצרי הקוסמטיקה הבסיסיים השתדרגו והפכו להיות מוצרים רב גוניים. כל אחד

אילו בעלי מקצוע משתמשים בפרופיל U?

הוא מוצר מהפכני בתחום התעשייה ועד כמה שהוא פשוט – ככה הוא יעיל ומשמעותי. כיום פרופיל U נחשב לאחד המוצרים המבוקשים בתעשייה, מהו, עבור מה